Musitu, G., García, F., & Gutiérrez, M. (1991). AFA: Autoconcepto Forma A [AFA: Self-concept form A] (Publicaciones de Psicología Aplicada. Serie menor, nº 200, 1st ed.). Madrid, Spain: TEA Ediciones, S.A. URL
1 Abu-Shams, K., deCarlos, M., Tiberio, G., Sebastián, A., Guillén, J., & Rivero, M. (1997). Autoconcepto de los adolescentes fumadores [Self-concept of teenager smokers]. Psiquis: Revista de Psiquiatría, Psicología y Psicosomática, 18, 57-62. URL
2 Álvarez, M., Bisquerra, R., Fita, E., Martínez, F., & Pérez, N. (2000). Evaluación de programas de educación emocional. Revista de Investigación Educativa, 18, 587-599. URL
3 Arce, R., Fariña, F., & Vázquez, M. J. (2011). Grado de competencia social y comportamientos antisociales, delictivos y no delictivos en adolescentes [Social competence and delinquent, antisocial, and non-deviant behavior in adolescents]. Revista Latinoamericana de Psicología, 43, 473-486. URL
4 Arce, R., Seijo, D., Fariña, F., & Mohamed-Mohand, L. (2010). Comportamiento antisocial en menores: riesgo social y trayectoria natural de desarrollo [Antisocial behavior in adolescents: Social risk and natural developmental trajectory]. Revista Mexicana de Psicología, 27, 127-142. URL
5 Arranz, E., Yenes, F., Olabarrieta, F., & Martín, J. L. (2001). Relaciones entre hermanos/as y desarrollo psicológico en escolares [Sibling relationships and psychological development in school children]. Infancia y Aprendizaje, 24, 361-377. doi:10.1174/021037001316949275
6 Bernal, I. R. (2006). Influencia de la autoestima en la mejora de la resistencia en adolescentes. La aproximación entre la teoría y la práctica [Influence of the self-esteem in the improvement of the resistance in teenagers]. Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y el Deporte, 6, 131-137. URL
7 Borrego, F. C., Ruz, R. P., Clements, S. Y., Prats, S. B., González, M. C., & Ortega, F. Z. (2017). Relación entre el rendimiento académico y autoconcepto en jugadoras de baloncesto de categoría cadete en competición nacional extraescolar [Relationship between the academic achievement and the self-concept in young basketball players in extracurricular national competition]. SPORT TK-Revista EuroAmericana de Ciencias del Deporte, 6, 75-80. URL
8 Brage, L. B., Cerdà, M. X. M., & Socias, C. O. (2006). Autoconcepto, estilos de afrontamiento y conducta del alumnado universitario [Self-concept and coping behaviors of university students]. Aposta: Revista de Ciencias Sociales, 27, 1-22. URL
9 Calvet, M. L. M., Iparraguirre, C. A., Chocano, A. D., Escobedo, R. M., Fernández, C. P., Acosta, G. D., Arco, C. G. N., Cueva, M. D., & Zamora, J. C. (2005). Inteligencia emocional y autoconcepto en colegiales de Lima metropolitana [Emotional intelligence and self-concept on High-School students from metropolitan Lima area]. Revista de Investigación en Psicología, 8, 41-55. URL
10 Carranza, R. F. E., & Bermúdez-Jaimes, M. E. (2017). Análisis psicométrico de la escala de autoconcepto AF5 de García y Musitu en estudiantes universitarios de Tarapoto (Perú) [Psychometric analysis of Garcia and Musitu’s AF5 self-concept scale on college students in Tarapoto (Perú)]. Interdisciplinaria, 34, 459-472. URL
11 Carrión, A. C., Hernández, P. A., & Gregori, F. D. (1999). Escala de valoración del profesor I-S [Scale of teacher's valuation I-S]. Anales de Psicología/Annals of Psychology, 15, 233-238. URL
12 Cava, M. J., & Musitu, G. (2000). Bienestar psicosocial en ancianos institucionalizados y no institucionalizados [Psychosocial welfare in institutionalized and not institutionalized old people]. Revista Multidisciplinar de Gerontología, 10, 215-221. URL
13 Cava, M. J., Arango, C. M., & Musitu, G. (2001). Autoestima, percepción de estrés y ánimo depresivo en grupos de riesgo [Self-Esteem, stress perception and depressive mood in at-risk groups]. Cuadernos de Trabajo Social, 14, 17-28. URL
14 Cerrato, S. M., Sallent, S. B., Aznar, F. C., Pérez, M. E. G., & Carrasco, M. G. (2011). Análisis psicométrico de la escala multidimensional de autoconcepto AF5 en una muestra de adolescentes y adultos de Cataluña [Psychometric analysis of the AF5 multidimensional scale of self-concept in a sample of adolescents and adults in Catalonia]. Psicothema, 23, 871-878. URL
15 Cervera, S., Lahortiga, F., Martínez-González, M. A., Gual, P., de Irala-Estévez, J., & Alonso, Y. (2003). Neuroticism and low self-esteem as risk factors for incident eating disorders in a prospective cohort study. International Journal of Eating Disorders, 33, 271-280. doi:10.1002/eat.10147 URL
16 Clemente, A., Albiñana, P., & Domenech, F. (1997). Predicción del rendimiento académico en estudiantes de secundaria a través de los factores de inteligencia, socialización, desadaptación escolar, autoconcepto y personalidad [Prediction of academic performance in secondary students using factors of intelligence, socialization, school maladjustment, self-concept, and personality]. Revista de Psicología de la Educación, 22, 55-68. URL
17 Clerici, G., & García, M. J. (2010). Autoconcepto y percepción de pautas de crianza en niños escolares. Aproximaciones teóricas [Self concept and rearing practices perceived by school-age children. Theoretical approaches]. Anuario de Investigaciones, 17, 205-212. URL
18 de la Torre, M. J., García, M. C., Carpio, M. V. P., & Casanova, P. F. (2008). Relaciones entre violencia escolar y autoconcepto multidimensional en adolescentes de Educación Secundaria Obligatoria [Relationships between school violence and multidimensional self-concept: Teenagers from the Obligatory Secondary Education]. European Journal of Education and Psychology, 1, 57-70. doi:10.30552/ejep.v1i2.9
19 delBarco, B. L., Castaño, E. F., & Carroza, T. G. (2010). Variables individuales que influyen en las actitudes hacia la inmigración en el ámbito escolar [Individual variables that influence attitudes toward immigrants in schools]. Anales de Psicología/Annals of Psychology, 26, 359-368. URL
20 DelBarco, B. L., Castaño, E. F., Carroza, T. G., Delgado, M. G., & Pérez, C. L. (2007). Socialización y autoconcepto en una muestra de alumnos inmigrantes marroquíes [Socialization and self-concept in a sample of Moroccan immigrant students]. Apuntes de Psicología, 25, 53-65. URL
21 Díaz-Atienza, J., Salvador, A. T., Boulda, R. Z., Oliva, A. V., Pinos, I. E., Rodríguez, M. B., & Pérez, E. M. (1999). Autoconcepto y acontecimientos vitales en la anorexia nerviosa de la adolescente: estudio de casos y controles [Self-concept and life events in the adolescent anorexia nervosa: A case-control study]. Psiquis: Revista de Psiquiatría, Psicología y Psicosomática, 20, 34-42. URL
22 Dolenc, P. (2007). Preverjanje psihometricnih znacilnosti lestvice samozaznave za otroke [Psychometric characteristics of the Self-Perception Profile for Children]. Psiholoska Obzorja, 16, 7-23. URL
23 Elosua Periquez, P. (2005). Evaluación progresiva de la invarianza factorial entre las versiones original y adaptada de una escala de autoconcepto [Progressive way in strict factorial invariance]. Psicothema, 17, 356-362. URL
24 Elosua, P. (2011). Assessing measurement equivalence in ordered-categorical data. Psicologica, 32, 403-421. URL
25 Elosua, P., & López-Jauregui, A. (2008). Adapting the AF5 autoconcept scale to Basque: Validity evidences. Individual Differences Research, 6, 57-70. URL
26 Elosua, P., & Lopez-Jauregui, A. (2008). Equating between linguistically different tests: Consequences for assessment. Journal of Experimental Education, 76, 387-402. doi:10.3200/JEXE.76.4.387-402 URL
27 Esnaola, I., Goñi, A., & Madariaga, J. M. (2008). El autoconcepto: perspectivas de investigación [Self-concept: Research's isues]. Revista de Psicodidáctica, 13, 69-96. doi:10.1387/RevPsicodidact.231 URL
28 Estévez-López, E., Musitu-Ochoa, G., & Herrero-Olaizola, J. (2005). El rol de la comunicación familiar y del ajuste escolar en la salud mental del adolescente [The role of family communication and school adjustment on adolescent mental health]. Salud Mental, 28, 81-89. URL
29 Fariña, F., Arce, R., & Novo, M. (2008). Neighborhood and community factors: Effects on deviant Behavior and social competence. Spanish Journal of Psychology, 11, 78-84. doi:10.1017/S1138741600004133
30 Fariña, F., García, P., & Vilariño, M. (2010). Autoconcepto y procesos de atribución: estudio de los efectos de protección/riesgo frente al comportamiento antisocial y delictivo, en la reincidencia delictiva y en el tramo de responsabilidad penal de los menores [Self-concept and attribution processes: Study of the effects of protection/risk compared with antisocial and criminal behavior in criminal recidivism and the stretch of criminal liability of minors]. Revista de Investigación en Educación, 7, 113-121. URL
31 Fernández-Zabala, A., Rodríguez-Fernández, A., & Goñi, A. (2016). The structure of the Social Self-Concept (SSC) Questionnaire. Anales de Psicología/Annals of Psychology, 32, 199-205. doi:10.6018/analesps.32.1.193931 URL
32 Ferrer, B. M., Ochoa, G. M., Muñoz, L. V. A., & Monreal Gimeno, M. C. M. (2010). Violencia escolar en adolescentes rechazados y aceptados: un análisis de sus relaciones con variables familiares y escolares [School - based violence on peer - rejected and peer-accepted adolecents: An analysis of its relationships with family and school variable]. Psicologia: Teoria e Prática, 12, 3-16. URL
33 Ferrer, C. M. S. (2012). Influence of emotional intelligence in self-concept. International Journal of Learning and Development, 2, 232-240. URL
34 Ferreras, C. G., Guzmán, J. I. N., & Carulla, L. S. (1998). Factores psicosociales que intervienen en la adquisicion del comportamiento tabáquico [Psychosocial factors that affect the acquisition of smoking behavior]. Revista Latinoamericana de Psicología, 30, 49-66. URL
35 Festorazzi, V. S. M., Castañeiras, C. E., & Posada, M. C. (2011). Estilos de apego y autoconcepto: bases para una adolescencia positiva [Attachment styles and self-concept: Basis for positive adolescence]. Psicodebate. Psicología, Cultura y Sociedad, 1, 27-42. doi:10.18682/pd.v11i0.374
36 Franco, C., Mañas, I., Cangas, A. J., & Gallego, J. (2010). The applications of mindfulness with students of secondary school: Results on the academic performance, self-concept and anxiety. Communications in Computer and Information Science, 111 CCIS, 83-97. doi:10.1007/978-3-642-16318-0_10 URL
37 Garaigordobil, M. (2000). Un estudio correlacional de las cogniciones prejuiciosas con diversas conductas sociales y con rasgos de personalidad [A correlacional study of prejudiced cognition with diverse social behaviors and personality traits]. Anuario de Psicología, 31, 39-57. URL
38 Garaigordobil, M. (2002). Assessment of an intervention on social behavior, intragroup relations, self-concept and prejudiced cognitions during adolescence. International Journal of Psychology and Psychological Therapy, 2, 1-22. URL
39 Garaigordobil, M. (2005). Conducta antisocial durante la adolescencia: correlatos socio-emocionales, predictores y diferencias de género [Antisocial behavior during adolescence: Socioemotional correlations, predictors and gender differences]. Behavioral Psychology-Psicología Conductual, 13, 197-215. URL
40 Garaigordobil, M., Cruz, S., & Pérez, J. I. (2003). Análisis correlacional y predictivo del autoconcepto con otros factores conductuales, cognitivos y emocionales de la personalidad durante la adolescencia [A correlational and predictive analysis of self-concept with other behavioural, cognitive and emotional factors of personality during adolescence]. Estudios de Psicología, 24, 113-134. doi:10.1174/021093903321329102
41 Garaigordobil, M., Durá, A., & Pérez, J. I. (2005). Psychopathological symptoms, behavioural problems, and self-concept/self-esteem: A study of adolescents aged 14 to 17 years old. Annuary of Clinical and Health Psychology, 1, 53-63. URL
42 García, F. G., & Luján, R. S. (2003). Autoconcepto en jóvenes sedentarios y practicantes deportivos [Self concept: Sedentary young men and women versus sports-active young people]. EduPsykhé: Revista de Psicología y Psicopedagogía, 2, 259-272. URL
43 García, J. F., Musitu, G., & Veiga, F. (2006). Autoconcepto en adultos de España y Portugal [Self-concept in adults from Spain and Portugal]. Psicothema, 18, 551-556. URL
44 García, J. F., Musitu, G., Riquelme, E., & Riquelme, P. (2011). A confirmatory factor analysis of the "Autoconcepto Forma 5" questionnaire in young adults from Spain and Chile. Spanish Journal of Psychology, 14, 648-658. doi:10.5209/rev_SJOP.2011.v14.n2.13 URL
45 García-Femández, J. M., Inglés, C. J., Martínez-Monteagudo, M. C., & Redondo, J. (2008). Evaluación y tratamiento de la ansiedad escolar en la infancia y adolescencia [Asssessment and treatment of school phobia in children and adolescents]. Behavioral Psychology-Psicología Conductual, 16, 413-437. URL
46 Gargallo, B., Gaspar, Y., Edo, M. C., & Oltra, M. (1996). Un programa de intervención educativa para mejorar el autoconcepto [An educational programme to increase self-concept]. Revista Española de Orientación y Psicopedagogía, 7, 135-152. URL
47 Gómez, A. G. (2001). Desarrollo y validación de un cuestionario multidimensional de autoconcepto [Development and validation of a multidimensional self-concept scale]. Revista Iberoamericana de Diagnóstico y Evaluación Psicológica, 1(11), 29-54. URL
48 Grandmontagne, A. G., Azúa, S. R., & Liberal, I. (2004). Propiedades psicométricas de un nuevo cuestionario para la medida del autoconcepto físico [Psychometrical properties of a new questionnaire for the measurement of the physical self-concept]. Revista de Psicología del Deporte, 13, 195-213. URL
49 Gual, P., Pérez-Gaspar, M., Martínez-González, M. A., Lahortiga, F., de Irala-Estévez, J., & Cervera-Enguix, S. (2002). Self-esteem, personality, and eating disorders: Baseline assessment of a prospective population-based cohort. International Journal of Eating Disorders, 31, 261-273. doi:10.1002/eat.10040 URL
50 Gutiérrez, M., & Clemente, A. (1993). Autoconcepto y conducta prosocial en la adolescencia temprana: Bases para la intervención [Self-concept and prosocial behavior in early adolescence: Bases for intervention]. Revista de Psicología de la Educación, 4, 39-48. URL
51 Gutiérrez, M., Clemente, A., & Musitu, G. (1993). Autoconcepto y sistema de valores en la primera adolescencia [Self-concept and value system in early adolescence]. Revista de Psicología de la Educación, 4, 81-91. URL
52 Herráiz, E. D., & Gutiérrez, R. B. (2010). Estudio retrospectivo sobre los efectos de la victimización por acoso escolar sobre el bienestar psicológico a medio plazo [Retrospective approach to school bullying victimization effects on psychological well-being in the half term]. Ansiedad y Estrés-Anxiety and Stress, 16, 127-137. URL
53 Hoz, A. d. l. O., & Barberá, C. G. (2005). Perfiles de alumnos con bajo rendimiento académico y con rendimiento académico suficiente: variables que marcan las diferencias [Profiles of students with low academic performance versus those with adequate academic performance: Discriminating variables]. EduPsykhé: Revista de Psicología y Psicopedagogía, 4, 91-108. URL
54 Kosir, K., & Pecjak, S. (2005). Sociometry as a method for investigating peer relationships: What does it actually measure? Educational Research, 47, 127-144. doi:10.1080/0013188042000337604 URL
55 Lameiras, M., Rodríguez, Y., & Carrera, M. V. (2005). Evaluación cuantitativa de un programa de educación afectivo-sexual [A quantitative evaluation of a psychoaffective-sexual program]. Cuadernos de Medicina Psicosomática y Psiquiatría de Enlace, 73, 48-58. URL
56 León, M. D., Salvador, J. M., Henriquez, I. L., & García, F. G. (2008). Autoconcepto general y físico en jóvenes españoles y brasileños que practican actividad física vs. no practicantes [General and physical self-concept of practitioners of physical activity vs. non practitioners, in Spanish and Brazilian young people]. Revista de Psicología del Deporte, 17, 221-239. URL
57 Lila, M., Musitu, G., & Buelga, S. (2000). Adolescentes colombianos y españoles: diferencias, similitudes y relaciones entre la socialización familiar, la autoestima y los valores [Columbian and Spanish adolescents: Differences, similarities and relationships between familial socialization, self-esteem and values]. Revista Latinoamericana de Psicología, 32, 301-319. URL
58 López, E. E., Olaizola, J. H., Ferrer, B. M., & Ochoa, G. M. (2006). Aggressive and nonaggressive rejected students: An analysis of their differences. Psychology in the Schools, 43, 387-400. doi:10.1002/pits.20152 URL
59 López-Justicia, M. D., Hernández, C. M., Jiménez, C. F., Sánchez, T. P., & López, H. C. (2008). Características formativas y socioafectivas del alumnado de nuevo ingreso en la Universidad [A profile of the formative and socio-affective characteristics of freshman university students]. Revista Electrónica de Investigación Psicoeducativa, 6, 95-116. URL
60 López-Justicia, M. D., Jiménez, F. C., & Sánchez, P. M. T. (2005). Relación entre el nivel de estudios y el autoconcepto en adultos con discapacidad motora [Relationship between education background and self-concept among adults with motor disability]. Psicología Educativa, 11, 99-111. URL
61 Luque, G. B. A. (2007). Influencia del auto concepto en los hábitos de lectura y el rendimiento académico de los alumnos de la carrera académico profesional de enfermería de la Universidad Andina Néstor Cáceres Velásquez - Juliaca 2006 [Influence of auto concept in reading habits and academic performance of students from the college of Nursing of the Andean University «Néstor Cáceres Velásquez» - Juliaca 2006]. Investigación Andina, 2, 94-128.
62 Martínez-Ferrer, B., Murgui-Pérez, S., Musitu-Ochoa, G., & Monreal-Gimeno, M. d. C. (2008). El rol del apoyo parental, las actitudes hacia la escuela y la autoestima en la violencia escolar en adolescentes [The role of parental support, attitudes to school, and self-esteem on school-based violence among adolescents]. International Journal of Clinical and Health Psychology, 8, 679-692. URL
63 Martinez-Ferrer, B., Musitu-Ochoa, G., Murgui-Perez, S., & Amador-Muñoz, L. V. (2009). Conflicto marital, comunicación familiar y ajuste escolar en adolescentes [Marital conflict, family communication, and school adjustment in adolescents]. Revista Mexicana de Psicología, 26, 27-40. URL
64 Martínez-González, M. A., Gual, P., Lahortiga, F., Alonso, Y., de Irala-Estévez, J., & Cervera, S. (2003). Parental factors, mass media influences, and the onset of eating disorders in a prospective population-based cohort. Pediatrics, 111, 315-320. doi:10.1542/peds.111.2.315 URL
65 Martínez-Lorca, M., & Alonso-Sanz, C. (2003). Búsqueda de sensaciones, autoconcepto, asertividad y consumo de drogas ¿Existe relación? [Sensation seeking, self-concept, assertiveness and drug use. Is there a relation?]. Adicciones, 15, 145-158. doi:10.20882/adicciones.438 URL
66 Matalinares, M., Arenas, C., Yaringaño, J., Sotelo, L., Díaz, G., Dioses, A., Ramos, R., Mendoza, P., Medina, Y., & Tipacti, R. (2011). Factores personales de resiliencia y autoconcepto en estudiantes de primaria de Lima Metropolitana [Personal factors of resilience and self-concept in primary school students of Metropolitan Lima]]. Revista de Investigación en Psicología, 14, 187-208. URL
67 Mella, E. R., & Bravo, P. R. (2011). Análisis psicométrico confirmatorio de la medida multidimensional del Test de Autoconcepto Forma 5 en español (AF5), en estudiantes universitarios de Chile [Psychometric confirmatory analysis of the multidimensional scale of the Test of Self-Concept Form 5 in Spanish (AF5) in university students of Chile]. Psicologia, Saúde e Doenças, 12, 91-103. URL
68 Membrilla, J. A. A., & Martínez, M. C. P. (2000). Diferencias de género en autoconcepto en sujetos adolescentes [Teenagers' gender differences in self-concept]. Anales de Psicología/Annals of Psychology, 16, 207-214. URL
69 Mestre, V., Frías, D., García-Ros, R., & Moreno, C. (1993). Análisis psicométrico y factorial de la Escala de Apoyo Social (familiar, escolar y social) para adolescentes [Psychometric and factor analysis of the Social Support Scale (Family, School, and Social Relations) for adolescents]. Psicologica, 14, 193-208. URL
70 Murgui, S., García, C., García, Á., & García, F. (2012). Autoconcepto en jóvenes practicantes de danza y no practicantes: Análisis factorial confirmatorio de la escala AF5 [Self-concept in young dancers and non-practitioners: Confirmatory factor analysis of the AF5 scale]. Revista de Psicología del Deporte, 21, 263-269. URL
71 Musitu, G., & García, J. F. (2004). Consecuencias de la socialización familiar en la cultura española [Consequences of the family socialization in the Spanish culture]. Psicothema, 16, 288-293. URL
72 Musitu, G., & García, J. F. (2005). Consequences of family socialization in the Spanish culture. Psychology in Spain, 9, 34-90. URL
73 Musitu, G., Martínez-Ferrer, B., & Murgui, S. (2006). Conflicto marital, apoyo parental y ajuste escolar en adolescentes [Marital conflict, parental support, and school adjustment in adolescents]. Anuario de Psicología, 37, 247-258. URL
74 Naranjo, C. R., & González, A. C. (2012). Autoestima en la adolescencia: análisis y estrategias de intervención [Self-Esteem in adolescence: Analysis and intervention strategies]. International Journal of Psychology and Psychological Therapy, 12, 389-403. URL
75 Navarro, E., Tomás, J. M., & Oliver, A. (2006). Factores personales, familiares y académicos en niños y adolescentes con baja autoestima [Personal, family and school factors in children and adolescents with low self-esteem]. Boletín de Psicología, 88, 7-26. URL
76 Nuñez, J. L., Martín-Albo, J., Navarro, J. G., & Grijalvo, F. (2007). Análisis de las propiedades psicométricas del cuestionario Autoconcepto Forma 5 en estudiantes universitarios [Analysing the psychometric properties of the questionnaire 'Autoconcepto Forma 5' in a sample of university students]. Estudios de Psicología, 28, 333-342. URL
77 Ochoa, G. M., & Olaizola, J. H. (2003). El rol de la autoestima en el consumo moderado de drogas en la adolescencia [The role of self-esteem in moderate drug use during adolescence]. Revista Internacional de Ciencias Sociales y Humanidades, SOCIOTAM, 13, 285-306. URL
78 Ochoa, G. M., Lopez, E. E., & Emler, N. P. (2007). Adjustment problems in the family and school contexts, attitude towards authority, and violent behavior at school in adolescence. Adolescence, 42(168), 779-794. URL
79 Oliden, P. E. (2006). Modelo de doble monotonía fuerte para ítems politómicos aplicado a una escala de autoconcepto social: propiedades formales y métricas [A strong double monotonicity model for polytomous items applied to a social self-concept scale: Formal and metric properties]. Revista Electrónica de Metodología Aplicada, 11, 1-15. URL
80 Oñate, M. P., Rasilla, G., González, A. F., & Ruiz, C. S. (2006). Panorámica del autoconcepto y sus implicaciones educativas [The educational implications of self-concept]. Revista de Orientación Educacional, 20, 79-89.
81 Palacios, E. G., & Zabala, A. F. (2007). Los dominios social y personal del autoconcepto [Social and personal domains of self-concept]. Revista de Psicodidáctica, 12, 179-194. URL
82 Pardo, G. D., Garcia, I. M., Marrero, F. D. R. M., & Cia, T. G. (2008). Psychological impact of burns on children treated in a severe burns unit. Burns, 34, 986-993. doi:10.1016/j.burns.2008.01.016 URL
83 Pecjak, S., & Kosir, K. (2003). Povezanost custvene inteligentnosti z nekaterimi vidiki psihosocialnega funkcioniranja pri ucencih osnovne in srednje aole [Connection between emotional intelligence and some aspects of psychosocial functioning in elementary and secondary school pupils]. Psiholoska Obzorja, 12, 121-139. URL
84 Pereda, N., & Forns, M. (2004). Psychometric properties of the Spanish version of the self-perception profile for children. Perceptual and Motor Skills, 98, 685-699. doi:10.2466/PMS.98.2.685-699 URL
85 Pérez, A. M., & Castejón, J. L. (1997). Variables intervinientes en el rendimiento academico segun la existencia de intereses profesionales o no en los alumnos [Intervention variables on school achievement: Effects that pupils have defined a professional interest]. Revista Española de Orientación y Psicopedagogía, 8, 249-266. URL
86 Pérez-Amezcua, B., Rivera-Rivera, L., Atienzo, E. E., Castro, F., Leyva-López, A., & Chávez-Ayala, R. (2010). Prevalencia y factores asociados a la ideación e intento suicida en adolescentes de educación media superior de la República Mexicana [Prevalence and factors associated with suicidal behavior among Mexican students]. Salud Publica de México, 52, 324-333. URL
87 Pérez-Gaspar, M., Gual, P., de Irala-Estévez, J., Martínez-González, M. A., Lahortiga, F., & Cervera, S. (2000). Prevalencia de trastornos de la conducta alimentaria en las adolescentes navarras [Prevalence of eating disorders in a representative sample of female adolescents from Navarra (Spain)]. Medicina Clínica, 114, 481-486. URL
88 Poljanec, A., & Somen, B. (2006). Razlike v oceni stila navezanosti, samopodobe in osebnostne cvrstosti pri porocenih in locenih zenskah [Differences in the assessment of attachment style, general self-image and hardiness in married and divorced women]. Psiholoska Obzorja, 15, 127-140. URL
89 Ramírez, M. I. H., Clavero, F. H., & Salguero, M. I. R. (2007). ¿Qué ocurre entre el autoconcepto y el rendimiento académico, en un contexto pluricultual? [What happens between the self-concept and the academic achievement, in a pluricultural context?]. Revista Española de Orientación y Psicopedagogía, 18, 201-213. doi:10.5944/reop.vol.18.num.2.2007.11312
90 Rusillo, M. T. C., & Arias, P. F. C. (2004). Gender differences in academic motivation of secondary school students. Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 2, 97-112. doi:10.25115/ejrep.3.125 URL
91 Saldaña, M. R. R., Becerra, M. C., & Gasca, M. A. Á. (2007). Cualidades psicométricas del «Inventario de Autoconcepto - Forma A» en adolescentes mexicanos [Psychometric properties of the self-concept Inventory - Form A in a sample of Mexican adolescents]. Behavioral Psychology-Psicología Conductual, 15, 45-56. URL
92 Salum-Fares, A., Aguilar, R. M., & Anaya, C. R. (2011). Relevancia de las dimensiones del autoconcepto en estudiantes de escuelas secundarias de ciudad Victoria, Tamaulipas, México [Relevance of the dimensions of self-concept in high school students from Victoria City, Tamaulipas, México]. Revista Electrónica de Psicología Iztacala, 14, 255-272. URL
93 Schoemaker, M. L. V., & Luque, W. C. (2009). Influencia del autoconcepto, las estrategias de aprendizaje y la percepción acerca del docente en el rendimiento académico de los alumnos de psicología, año 2007. Revista de Investigación Universitaria, 1, 105-114. URL
94 Sendín, M. C., & Aramburu, B. (1996). Características de personalidad en menores institucionalizados: un estudio con adolescentes acogidos en Centros de Protección de la C.A.M. [Institutionalized minors' personality profile: A study on adolescents living in reception centers in the Community of Madrid]. Clínica y Salud, 7, 137-162. URL
95 Tejeiro, R. A., Gómez-Vallecillo, J. L., Pelegrina, M., Wallace, A., & Emberley, E. (2012). Risk factors associated with the abuse of video games in adolescents. Psychology, 3, 310-314. doi:10.4236/psych.2012.34044 URL
96 Tomás, J. M., & Oliver, A. (2004). Análisis psicométrico confirmatorio de una medida multidimensional del autoconcepto en español [Confirmatory factor analysis of a Spanish multidimensional scale of self-concept]. Revista Interamericana de Psicología / Interamerican Journal of Psychology, 38, 285-293. URL
97 Urquijo, S. (2002). Auto-concepto y desempeño académico en adolescentes: relaciones con sexo, edad e institución [Adolescents’ self concept and academic achievement: Relationships among gender, age and type of institution]. Psico-USF, 7, 221-218. URL
98 Vallejo, A. P., & Risoto, M. A. (2013). La variable género y su relación con el autoconcepto y el rendimiento académico de alumnado universitario [Gender variable and its relationship with the self-esteem and the academic efficiency of university students]. Étic@ net, (13), 124-140. URL
99 Velásquez, A. M., Barrera, F., & Bukowski, W. (2006). Crianza y comportamiento moral: un modelo mediacional [Upbringing and moral behavior: A mediational model]. Suma Psicológica, 13, 141-158. doi:10.14349/sumapsi2006.51 URL
100 Velásquez, F. F. R., & López, J. M. B. (2009). Autoconcepto estudiantil y modalidades de enseñanza a distancia (B-Learning y E-learning) [Blended learning (B-learning), Electronic learning (E-learning) and their relationship with the self-concept of the student]. Paradígma, 30, 99-112. URL
101 Zabala, A. F., Palacios, E. G., Fernández, A. R., & Goñi, A. (2017). Diferencias de sexo y edad en el autoconcepto social [Sex and age differences in social self-concept]. Universitas Psychologica, 16(2), 1-5. doi:10.11144/Javeriana.upsy16-2.dsea
102 Antón, L. J. M., Sancho, J. C., DeMiguelSanz, M. M., & Sánchez, J. M. R. (2011). Estrategias de elaboración en educación secundaria obligatoria [Elaboration strategies in secondary compulsory school]. In J. M. R. Sánchez, M. Á. C. Martín, & J. D. V. Pastor, Educación, aprendizaje y desarrollo en una sociedad multicultural (Psicología de la educación, pp. 5097-5112). Madrid, Spain: Ediciones de la Asociación de Psicología y Educación.
103 Aretxaederra, M. J., & Amador, C. R. (2007). La organización y la dinámica del aula: los grupos en la escuela. In J. B. Picas, & M. S. Cano, Manual de asesoramiento psicopedagógico (Vol. 17, pp. 393-424). Barcelona, Spain: Graó. URL
104 Avilés, H. R. M. (2007). Estudio de las diferencias entre estudiantes de alto y bajo autoconcepto según su estilo de aprendizaje. In A. J. Cañas, P. Reiska, M. K. Åhlberg, & J. D. Novak, XIII congreso nacional de modelos de investigación educativa (pp. 469-474). Donostia, Spain: Erein Argitaletxea, S.A. URL
105 García, F. (2013). Relación del autoconcepto y la autoestima con los criterios de ajuste: contribuciones, contradicciones y relevancia para la educación [Relation of self-concept and self-esteem to outcomes: Contributions, contradictions and educational relevance]. In P. V. Paoloni, M. C. Rinaudo, & A. G. Fernández, Cuestiones en psicología educacional. Perspectivas teóricas, metodológicas y estudios de campo (pp. 225-250). Tenerife, Islas Canarias, Spain: Sociedad Latinoamericana de Comunicación Social. URL
106 Ochoa, G. M., Alverola, M. G., Bacete, F. G., & Pérez, F. G. (1993). Un programa de orientación ecológica en niños con problemas de rechazo escolar [A ecological program for peer-rejected children]. In G. Musitu, E. Berjano, E. Gracia, & J. R. Bueno, Intervención psicosocial: programas y experiencias (Trabajo social - Política social, Vol. 19, pp. 291-311). Madrid, Spain: Editorial Popular, S.A.
107 Tomás, J. M. (2003). Multitrait-multimethod matrices to study bias in social measurement. In J. Z. Arlsdale, Trends in social psychology (pp. 125-152). Hauppauge, NY: Nova Science Publishers. URL
108 Acero, A. (2004). Guía práctica para una prevención eficaz. Madrid, Spain: Asociación de Técnicos para el Desarrollo de Programas Sociales. URL
109 García, F., & Musitu, G. (2014). AF5: Autoconcepto forma 5 [AF5: Self-concept form 5] (4nd ed.). Madrid, Spain: TEA Ediciones. URL
110 Martín, M. A. L., Tamames, E. R., Fragüela, J. A. G., López, A. G., & Pereiro, M. L. (1999). La prevención del consumo de drogas y la conducta antisocial en la escuela: análisis y evaluación de un programa. Madrid, Spain: Universidad de Santiago de Compostela, Ministerio de Sanidad y Consumo. URL
111 Coelho, V., & Gomes, A. (2007, July). The impact of two social and emotional programs on self-concept and self-esteem. Oral communication presented at the 29th ISPA Colloquium. Meeting Individual and Community Needs, ISPA, International School Psychology Association, Tempere, Finland. URL
112 Fuentes, A. Z., & Sánchez, M. d. l. P. B. (2010, October). Efectos de la separación de los padres sobre la adaptación de la conducta, el autoconcepto y la ansiedad en adolescentes salvadoreños [Effects of parents’ separation on behavior adaptation, self-concept and anxiety in Salvadorian adolescents]. Oral communication presented at the I Congreso Internacional de Psicología y Educación, Psychology Pi_Corp, Ciudad de Panamá, Panama. URL
113 Guerrero, Y. S. (2011, November). Autoconcepto y factores de protección asociados al consumo de alcohol y tabaco en universitarios [Self concept and protections factors associated with the alcohol and tobacco use in university students]. Poster presented at the I Congreso Nacional de Investigación, IASD Universidad, Lima, Peru. URL
114 Agudelo, C. M. A. (1996). Apoyo social, autoestima, eventos vitales y depresion: un estudio longitudinal en muestras colombianas [Social support, self-esteem, vital events and depression: A longitudinal study in Colombian samples]. (Doctoral dissertation, University of Valencia, Valencia, Spain). Retrieved from ProQuest Dissertations and Theses. URL
115 Alías, M. S. (2011). Riesgo de trastornos alimentarios en la población adolescente de Vilanova i La Geltrú: relación con estilos de vida bases para la planificación de un programa comunitario [Risk for adolescent to eating disorders in town of Vilanova i La Geltrú: Relation to lifestyle for planning a community intervention program]. (Doctoral dissertation, University of Las Palmas de Gran Canaria, Las Palmas de Gran Canaria, Spain). Retrieved from Acceda Ulpgc. URL
116 Álvarez, R. R. (2008). Elaboración y validación de un cuestionario multimedia y multilingüe de evaluación de la autoestima [Construction and validation of a multimedia and multilingual self-esteem questionnaire]. (Doctoral dissertation, University of Granada, Granada, Spain). Retrieved from Hera ugr. URL
117 Álvarez, V. B. (2016). Estrategias de aprendizaje, actitudes emprendedoras, autoconcepto, esperanza, satisfacción vital e inclinación al autoempleo: un modelo explicativo en universitarios peruanos. Unpublished Doctoral dissertation, University of Valencia, Valencia, Spain. URL
118 Andino, F. E. (2008). El efecto de la educación física en el desarrollo del autoconcepto de los estudiantes. (Master's thesis, Metropolitan University, San Juan, Puerto Rico). Retrieved from Suagm. URL
119 Atienza, J. D. (2003). Síntomas depresivos, autoconcepto y rendimiento académico en una muestra representativa de adolescentes [Depressive symptoms, self-concept and academic achievement among a representative sample of adolescent]. Unpublished Doctoral dissertation, University of Granada, Granada, Spain. URL
120 Ayora, D. (1996). Factores psicologicos, sociales, estructurales y de rendimiento de la educacion fisico deportiva en adolescentes [Psychological, social, structural and performance factors of physical and sports education in adolescents]. (Doctoral dissertation, University of Valencia, Valencia, Spain). Retrieved from ProQuest Dissertations and Theses. URL
121 Barberá, C. G. (2003). Factores determinantes del bajo rendimiento académico en Educación Secundaria [Factors contributing to low academic achievement of High School students]. Unpublished Doctoral dissertation, Complutense University of Madrid, Madrid, Spain. URL
122 Borisova, A. (2021). Vídeo documental participativo como arte contextual. Una intervención artístico-pedagógica para la construcción identitaria en la adolescencia [Participatory video documentary as contextual art. Artistic-pedagogical intervention for the identity construction in adolescence]. Unpublished Doctoral dissertation, University of Murcia, Murcia, Spain. URL
123 Burgos, A. L. V. (2010). Dimensiones del autoconcepto en estudiantes chilenos: un estudio psicométrico [Dimensions of self-concept in Chilean students: A psychometric study]. Unpublished Degree's thesis, University of País Vasco, Bilbao, Spain. URL
124 Carneiro, G. R. S. (2002). O autoconceito de crianças com dificuldade de aprendizagem na escrita. (Master's thesis, State University of Campinas, Campinas, SP, Brazil). Retrieved from Lakh Unm. URL
125 Corpas, M. J. R. (2008). Violencia y victimización en adolescentes escolares [Violence and victimization among adolescents at high school]. Unpublished Doctoral dissertation, University of Pablo de Olavide, Sevilla, Spain. URL
126 Domenech, L. F. (2014). Relaciones entre las prácticas parentales y los estilos de socialización familiar en la cultura española: El modelo bidimensional parental y el ajuste de los hijos [Relations between parenting practices and parenting styles in the Spanish culture: The two-dimensional model of parental socialization and the adjustment of children]. Unpublished Doctoral dissertation, University of Valencia, Valencia, Spain. URL
127 Esnaola, I. E. (2005). Elaboración y validación del cuestionario Autokontzeptu Fisikoaren Itaunketa (AFI) de autoconcepto físico [Construction and validation of the AFI (Autokontzeptu Fisikoaren Itaunketa) self-concept scale]. Unpublished Doctoral dissertation, University of País Vasco, San Sebastián, Spain. URL
128 Fernández, M. P. F. (1995). La educacion para la salud en la adolescencia: evaluacion de necesidades para la elaboracion de un programa [Health education in adolescence: Evaluation of program elaboration needs]. (Doctoral dissertation, University of Santiago de Compostela, Santiago de Compostela, La Coruña, Spain). Retrieved from ProQuest Dissertations and Theses. URL
129 Figueroa, N. V. A. (2011). Escalas de autoconcepto para la clase de educación física de Escuela Elemental. (Master's thesis, Metropolitan University, San Juan, Puerto Rico). Retrieved from Suagm Umet. URL
130 Fuentes, M. S. Í. (2016). Influencia de la familia en el autoconcepto y la empatia de los adolescentes. Unpublished Doctoral dissertation, University of Valencia, Valencia, Spain. URL
131 García-Ferriol, Á. (1993). Factores psicologicos y sociales relacionados con la motivacion deportiva de los adolescentes [Psychological factors associated with sport motivation of adolescents]. Unpublished Doctoral dissertation, University of Valencia, Valencia, Spain. URL
132 García-Perales, J. R. (2011). Estilos de socialización familiar: Influencia sobre el ajuste psicosocial en los adolescentes [Family socialization styles: Influence on adolescents' psychosocial adjustment]. Unpublished Doctoral dissertation, University of Castilla-La Mancha, Cuenca, Spain. URL
133 Gaspar, M. P. (1999). Factores asociados a la prevalencia de los trastornos de la conducta alimentaria en las adolescentes navarras [Associated factors to eating disorders prevalence in Navarre adolescents]. (Doctoral dissertation, University of Navarre, Pamplona, Spain). Retrieved from ProQuest Dissertations and Theses. URL
134 Guillamón, A. R. (2015). Niveles de condición física y su relación con el perfil de autoconcepto en escolares de 8 a 11 años de la región de Murcia [Physical fitness levels and its relationship with self-concept profile in primary schoolchildren aged 8-11 years of the region of Murcia]. Unpublished Doctoral dissertation, University of Murcia, Murcia, Spain. URL
135 Izquierdo, M. M. C. (1997). Perfil psicológico del adolescente fumador [Psychological factors of adolescent smoking]. Unpublished Doctoral dissertation, University of País Vasco, Leioa, Spain. URL
136 Jarne, F. J. R. (2010). Imagen corporal y conducta alimentaria en una muestra de adolescentes de distintas culturas de Ceuta. (Doctoral dissertation, University of Granada, Granada, Spain). Retrieved from Digibug Ugr. URL
137 Ledesma, A. M. (2015). Modelos para la mejora del rendimiento académico de alumnos de la ESO mediante técnicas de minería de datos. Unpublished Doctoral dissertation, University of Murcia, Murcia, Spain. URL
138 López, E. E. (2005). Violencia, victimización y rechazo escolar en la adolescencia [Violence, victimization and rejection at school in adolescence]. (Doctoral dissertation, University of Valencia, Valencia, Spain). Retrieved from Tesis Doctorales en Red. URL
139 Lorente, Á. V. (1995). Variables psicosociales relacionadas con el consumo de drogas en la adolescencia: mecanismos de prevención [The relationships between psychosocial variables and substance abuse in adolescence: Preventive mechanics]. Unpublished Doctoral dissertation, University of Valencia, Valencia, Spain. URL
140 Martins, M. d. C. d. C. (2020). Atitudes dos jovens alunos face a si próprios e ao ambiente. Unpublished Doctoral dissertation, University of Lisbon, Lisboa, Portugal. URL
141 Membrilla, J. A. A. (1995). El autoconcepto y rendimiento escolar en niños de 11 a 14 años [Self-concept and academic achievement among 11- to 14-year-old children]. (Doctoral dissertation, University of Granada, Granada, Spain). Retrieved from Digibug Ugr. URL
142 Moronta, S. M. P. (2017). Deserción escolar y resiliencia en un contexto social desfavorecido de la República Dominicana. Unpublished Doctoral dissertation, University of País Vasco, Vitoria-Gasteiz, Spain. URL
143 Pérez, M. Y. A. (2003). Factores de riesgo de los trastornos de comportamiento alimentario. Un estudio prospectivo de cohortes en Navarra [Risk factors for incident eating disorders. A prospective cohort study in Navarre]. Unpublished Doctoral dissertation, University of Navarre, Pamplona, Spain. URL
144 Picazo, J. T. (2004). Evaluación de habilidades cognitivas en la resolución de problemas matemáticos [Evaluating the cognitive skills for solving mathematical problems]. (Doctoral dissertation, University of Valencia, Valencia, Spain). Retrieved from Tesis Doctorales en Red. URL
145 Rodrigo, J. V. E. (2004). Estilos parentales, clima familiar y autoestima física en adolescentes [Parenting style, family climate and physical self-esteem in adolescents]. (Doctoral dissertation, University of Valencia, Valencia, Spain). Retrieved from Tesis Doctorales en Red. URL
146 Rodrigues, Y. (2011). Autoridade familiar, autoconceito e valores: Um estudo com alunos do 7º, 9º e 11º anos de escolaridade. (Master's thesis, University of Lisbon, Lisbon, Portugal). Retrieved from Repositorio UL. URL
147 Rodríguez, A. F. U. (2005). Evaluación de factores psicosociales de riesgo para la infección por el VIH/SIDA en adolescentes Colombianos [Evaluation of the psicosocial risk factors for HIV/AIDS infection in Colombian adolescents]. (Doctoral dissertation, University of Granada, Granada, Spain). Retrieved from Hera ugr. URL
148 Rojas, M. E. (2003). El itinerario profesional en el perfil formativo de los docentes de Educación Básica Integral [The professional itinerary to professional teacher training in Basic Education Integral]. (Doctoral dissertation, University Rovira i Virgili, Tarragona, Spain). Retrieved from Tesis Doctorales en Red. URL
149 Ruíz, S. V. (2003). Autoconcepto, autoestima, autoeficacia: análisis teórico empírico [Self-esteem, self-concept, and self-efficacy: A theoretical and empirical study]. Unpublished Master's thesis, University of Las Americas-Puebla, Cholula, Puebla, Mexico. URL
150 Salmerón, E. M. (2011). Influencia de las prácticas educativas familiares en el desarrollo de los hijos/as adolescentes. (Master's thesis, University of Almeria, Almería, Spain). Retrieved from Repositorio Ual. URL
151 Serrano, A. (2013). Diseño y validación de un cuestionario para medir la autoestima infantil. La relación entre autoestima, rendimiento académico y las variables sociodemográficas. (Doctoral dissertation, University of Cordoba, Córdoba, Spain). Retrieved from Servicio de Publicaciones de la Universidad de Córdoba. URL
152 Sosa, J. C. S. (2009). Un modelo estructural de conducta alimentaria de riesgo en adolescentes escolarizados. Unpublished Doctoral dissertation, Autonomous University of Nuevo Leon, Monterrey, NL, Mexico. URL
153 Stein, P. (2011). Vida escolar dos adolescentes e seu bem-estar pessoal em diferentes âmbitos da vida (PWI): possíveis relações. (Master's thesis, Federal University of Rio Grande do Sul, Porto Alegre, RS, Brazil). Retrieved from Lume ufrgs. URL
154 Tejada, Y. N. R. (2003). Relación entre el rendimiento académico, la ansiedad ante los exámenes, los rasgos de personalidad, el autoconcepto y la asertividad en estudiantes del primer año de Psicología de la UNMSM [Relationships between the academic performance, the test anxiety, the characteristics of personality, the self-concept, and the assertiveness in students of the first year of Psychology of de San Marcos University]. Unpublished Degree's thesis, Main National University of San Marcos, Lima, Peru. URL
155 Viera, Z. d. C. S. (2008). Motivación académica en estudiantes de enseñanza secundaria postobligatoria en la Isla de Gran Canaria. (Doctoral dissertation, University of Las Palmas de Gran Canaria, Las Palmas de Gran Canaria, Gran Canaria, Spain). Retrieved from Acceda Ulpgc. URL
156 Yuste, F. S. (2003). Intervención del psicólogo escolar en educación secundaria: evaluación y optimización del desarrollo del aprendiz en el contexto escolar [The school psychologist's intervention: Evaluation and optimization of the apprentice development in the High School context]. (Doctoral dissertation, University of Valencia, Valencia, Spain). Retrieved from Tesis Doctorales en Red. URL
157 Zabaleta, E. G. (2004). Conductas desadaptativas de los adolescentes en Navarra: el papel de la familia y la escuela [Maladaptive behaviors of adolescents in Navarre: The role of the family and school]. Unpublished Doctoral dissertation, University of Navarre, Pamplona, Spain. URL